Smart markedsføring med riktig innsikt - slik fikk amina charging kontroll med FYR

October 30, 2025

Therese Kristoffersen, Digital Marketing Manager i amina (og vokalist i husbandet "WATT da faak"), jobber med innsikt gjennom FYR. Her fra et av ladeselskapets møterom, som også fungerer som øvingslokale. Foto: Tommy Ellingsen / amina

Møt Therese Kristoffersen, Digital Marketing Manager i amina charging. Hun er en del av markedsavdelingen og jobber med digital annonsering på tvers av kanaler, skaper og optimaliserer innhold for ulike plattformer – der data og innsikt står helt sentralt i arbeidet. For henne handler markedsføring om mer enn klikk og rekkevidde. Det handler om å forstå hva som faktisk virker, eller ikke virker - og ha alt av innsikt samlet på ett sted. 

- FYR gjør det utrolig enkelt å fremstille data tilpasset ulike formål,  enten det er B2C, B2B, spesifikke markeder eller segmenter. Jeg kan sette opp egne dashboards raskt, forteller Therese.

FYR er et norskutviklet markedsføringsverktøy som samler alle data fra kampanjer, sosiale medier, nettsider og annonser på ett sted. Plattformen gir full oversikt, uten å måtte logge inn på 10 ulike kontoer.

Datainnsikt som alle forstår

Hos amina charging har Therese laget en enkel intern guide slik at de som har tilgang, ikke bare markedsførere, kan hente ut den informasjonen de trenger.

- Lavterskel er nøkkelen. Med FYR kan hvem som helst i selskapet bruke data til å ta bedre beslutninger, uten å være markedsføringsspesialist, sier hun.

Foto: Tommy Ellingsen / amina

Hun understreker også at en av de største fordelene er hvor tilgjengelig innsikten blir, hvor enkelt det er å visualisere innhold, som for eksempel LinkedIn-poster, og se hva som skaper mest engasjement. På den måten kan teamet lære og justere løpende.

Mål, måling og læring – i ett system

En av funksjonene i plattformen er den såkalte Goals-funksjonen, hvor man kan følge utviklingen mot forretningsmål som antall skjema­innsendelser eller andre konverteringer. Denne er hyppig i bruk i forhold til rapportering hos amina. 

- Plattformen gjør det enkelt å dele innsikt med både ledelsen, teamet og hele selskapet, på en visuelt forståelig og tilgjengelig måte, forteller Therese.

Hun trekker spesielt frem heatmap-visningen, som viser nøyaktig når på dagen konverteringer skjer.

- Det gir oss verdifull innsikt i målgruppens atferd, og hjelper oss å optimalisere både timing og budskap.

Fra kompleksitet til kontroll

FYR er bygget for markedsførere som vil ha både overblikk og detaljkontroll. Therese kan enkelt filtrere på annonsekontoer, konverteringer eller innhold, og se hvilke kampanjer som faktisk leverer resultater.

- Jeg liker hvordan man kan gruppere mål og konverteringer, for eksempel B2B-mål i ett spesifikt marked. Det gjør det mye enklere å måle fremgang på tvers av kampanjer og kanaler, sier hun.

Foto: Tommy Ellingsen / amina

Tags-funksjonen er også en annen favoritt:

- Vi kan tagge annonser, kampanjer eller poster på tvers av plattformer, og deretter filtrere innsikten basert på de taggene, uansett hvilken kanal dataen kommer fra.

FYR – Automagic marketing

Mverdi har inngått et samarbeid med FYR som er eksklusiv forhandler i Rogaland. Plattformen passer både for markedsavdelinger og byråer som ønsker å effektivisere rapportering, forbedre beslutningsgrunnlaget og skape bedre resultater for selskapet sitt eller for sine kunder, med mindre manuelt arbeid.

FYR kombinerer AI og menneskelig intuisjon, og hjelper deg å gjøre markedsføringen mer effektiv, treffsikker, målbar og lønnsom.

Vil du teste ut hvordan FYR kan gjøre markedsføringen mer oversiktlig og mer treffsikker? 

 Ta kontakt med oss for å teste plattformen 👇👇