November 7, 2025

Som Performance Spesialist og konsulent i Mverdi jobber Elise Tjemsland med flere kunder og kampanjer parallelt. Med FYR har hun fått et verktøy som gjør rapportering og innsikt enklere, raskere, og mer presist.
– Fyr har spart meg for så mye tid! Nå slipper jeg å bruke tid på å manuelt sammenstille data fra fem forskjellige plattformer for å danne meg et helhetsbilde av hva som skjer i kundens annonsekontoer og marked. I fyr ligger all dataen samlet og oppdatert når jeg trenger det. Det gjør det også enklere å komme med innsikt, anbefalinger og svare kunden på spørsmål i en travel hverdag, forteller hun.
Elise startet i Mverdi i juni 2025, med fagansvar for annonsering og SEO, og er ansvarlig for Performance Markedsføring for våre kunder. Dette er et felt der man må holde seg oppdatert hele tiden, fordi det skjer så mye. Og mye tid går til rådgivning og rapportering.
Der rapportering tidligere kunne ta halve dagen, tar det nå en halvtime.
– Fyr har virkelig forandret måten jeg jobber på. Fra mye manuell og tidkrevende rapportering, til å heller bruke tiden på innsiktsbaserte tiltak. Dette gir også langt bedre verdi for kundene, sier Elise.
Hun beskriver hvordan dashboard funksjonen gjør det enklere å dele innsikt med kundene:
– Ved å ha skreddersydde dashboard for alle kundene blir dette et naturlig punkt i statusmøter. Vi ser på tallene sammen og diskuterer hvordan det går. Hva som funker, og hva som ikke gir ønsket effekt. Det skaper tillit når vi ser på de samme tallene og er enige om veien videre.

For byråer med mange kunder og kanaler kan det være krevende å holde oversikten. Den norskutviklede markedsføringsplattformen FYR gjør det enklere å se helheten:
– Når alt er samlet, ser jeg raskt hvordan ting henger sammen. Det gjør at jeg kan reagere tidlig hvis noe ikke fungerer, og foreslå riktige tiltak på riktig tidspunkt. Det gir mer verdi for kunden, og mindre stress for meg.
Hun trekker særlig frem spending-oversikten som et nyttig verktøy for budsjettkontroll.

– Kostnadskontroll er superviktig, men ofte komplisert når man annonserer i flere kanaler. Med fyr kan jeg enkelt se hva som er brukt, hvor mye som er igjen av budsjettet og justere underveis. Det gjør arbeidshverdagen mye enklere.
For Elise handler FYR om å bruke tiden smartere.
– Tidligere brukte jeg mye tid på å samle data. Nå bruker jeg tiden på det som faktisk skaper verdi, nemlig analyse, innsikt, strategi og faktiske tiltak. Tid er penger, og nå frigjør jeg tid som jeg tidligere brukte på manuelle oppgaver, samtidig som vi får bedre resultater.
Hun legger til:
– Work smart not hard er egentlig ganske passende.

Mverdi har inngått et samarbeid med FYR som er eksklusiv forhandler i Rogaland. Plattformen passer både for markedsavdelinger og byråer som ønsker å effektivisere rapportering, forbedre beslutningsgrunnlaget og skape bedre resultater for selskapet sitt eller for sine kunder, med mindre manuelt arbeid.
FYR gjør det enklere å se helheten, og er en “alt-i-én plattform” som kombinerer det beste fra AI og IQ, hvor kunstig intelligens og menneskelig intuisjon jobber sammen for å gi oversikt, innsikt og kontroll på alle digitale kanaler. Her samles data fra sosiale medier, Google Analytics, Google Search Console og annonseplattformer som Meta, Google Ads, Snapchat, TikTok og DV 360.
Vil du teste ut hvordan FYR kan gjøre markedsføringen mer mer effektiv, treffsikker, målbar og lønnsom?
Ta kontakt med oss for å teste plattformen 👇👇