September 10, 2025
Det finnes flere markedsføringsbyrå i Stavanger, Sandnes og områdene rundt – som kan hjelpe deg med annonsering, kommunikasjon og digital synlighet. Er du på utkikk etter en ny partner? Få oversikt over noen av fordelene med å velge en lokal aktør, og hva som må til for at samarbeidet skal bli en suksess.
For oss som jobber med markedsføring, kommunikasjon og PR hver dag, er det viktig at vi er en god match for kundene våre – og motsatt. Skal vi oppnå resultater trengs det et godt samarbeid i bunn. Så i stedet for å hoppe rett på oppgavene, pleier vi å gjøre en enkel kartlegging først.
Her er noen eksempler på informasjon det kan være nyttig å dele med samarbeidspartneren din:
- Hvilke forventninger har du til markedsføringen?
- Hva er de viktigste målene bedriften din skal oppnå?
- Hvor ser du størst potensial for vekst?
- Hvem er konkurrentene, og hvilke konkurransefortrinn har bedriften din?
Drømmekunden for oss er en bedrift som vokser, og som er villig til å satse på rett markedsføring for å nå målene sine. Allerede etter det første møtet kan vi gi deg en ærlig tilbakemelding på om vi tror vi kan jobbe godt sammen – og om vår arbeidsmetode vil være lønnsom for bedriften din.
En annen erfaring vi har gjort oss, er at de beste resultatene kommer når det er et langsiktig fokus i markedsarbeidet. Hvis du sammen med markedsføringsbyrået ditt setter en retning for kommunikasjonen og sikter mot en tydelig posisjon i markedet, blir det lettere å lykkes og skape vekst.
Det skal selvsagt være mulig å gjøre raske endringer og teste ut nye ting underveis, og av og til haster det å få ut salgsutløsende annonser. Men det er en stor fordel hvis markedsføringen din generelt blir styrt etter noen overordnede marked- og kommunikasjonsmål, som igjen er knyttet for å nå forretningsmålene.
Det kan være flere gode grunner til å velge et markedsføringsbyrå i Stavanger-regionen, særlig hvis kundene dine eller de ansatte befinner seg her i Rogaland. Noen av fordelene med å velge lokalt at du ofte får:
- Nærhet og lokalkunnskap - tett på kunden og tett på det som rører seg i regionen
- Tilgang til erfaring og kompetanse innenfor relevante bransjer
- Korte avstander og mulighet til å variere mellom digitale og fysiske møter
- Sparring og råd fra noen som kjenner mediebildet og næringslivet i området
- Innsikt i konjunkturer og svingninger i markedet.
Er du klar for å komme i kontakt med noen som kjenner Stavanger-regionen, og kan hjelpe deg med markedsføring og tydelig kommunikasjon? Her er de viktigste stegene på veien:
1. Sett de overordnede målene
Hva er det du ønsker at markedsføringen skal gjøre for bedriften, og hvilken tidshorisont har du for veksten i selskapet ditt?
2. Avklar forventninger
Tenk gjennom hva du forventer av samarbeidspartneren din – og hvilke rammer det bør være for arbeidet. Har du noen ønsker om hvordan oppfølgingen skal skje måned for måned?
3. Jevnlig oppfølging
Det er mye god læring i alle markedsaktivitetene som gjøres gjennom et år. Så sørg for at du får oppdateringer fra markedsføringsbyrået ditt om resultater og effekt. Har kampanjene gått som forventet, oppnår vi det vi ønsker eller er det behov for å gjøre justeringer?
Vil du ta en prat med oss om veien videre? Vi i Mverdi tilbyr kloke hoder innen markedsføring, PR og kommunikasjon, og hjelper deg å nå dine vekstmål. Kontakt oss, og sjekk hvordan vi kan skape verdi for selskapet ditt👇